科目紹介

COILという学び方

ほんとの目的のために外国語を使うCOIL

Have you ever wondered how to get experience working with people overseas if travel is restricted because of COVID-19? 海外渡航が難しいときに、海外の人と協力して働く経験を積むには、どうしたらいいでしょう?

One way to do this is to participate in a COIL project. COIL stands for “collaborative online international learning.” In this type of project, students in Japan work together with students in another country to complete a project.

その方法のひとつは、COILプロジェクトへの参加です。COILとは、Collaborative Online International Learning の略です。日本にいる学生が、海外の学生と一緒になって、1つのプロジェクトを完成させるのです。


Recently, 47 second-year seminar students in the Faculty of Foreign Studies participated in a COIL project with students in Taiwan.
先日、外国語学部2年生47名が、台湾の学生とのCOILプロジェクトに参加しました。


What did students work on? Students explored the issue of sustainable tourism. Perhaps you have already studied sustainable development goals (SDGs) at high school. The field of sustainable tourism looks at how SDGs can be applied to tourism. For example, how can local governments and citizens deal with the garbage and traffic that are generated by tourism? Students at Setsunan University and in Taiwan examined issues caused by tourism in their hometowns and discussed how to solve these problems in English.

学生たちは「持続可能な観光」をテーマに取り組みました。みなさん、高校でSDGs(持続可能な開発目標)を勉強したかもしれませんね。持続可能な観光、を考える場合は、SDGsを観光にどの適用できるかを検討します。例えば、観光が原因で増えるゴミや交通に、自治体や市民はどう対処すればいいでしょうか?摂南大学と台湾の大学生は、自分たちの住む地域で観光が引き起こす問題を調べ、解決策を英語で議論しました。

How did students work on this project? Students used Flipgrid to communicate with each other. Flipgrid is an app that allows the exchange of videos within a project group. Working in small groups, students made videos to introduce themselves and to give presentations on sustainable tourism. After watching the videos from the Taiwanese students, they made videos to ask questions about those videos and to answer the questions they received from the Taiwanese students. At first, making the videos was a challenge, but as students gained experience over the five weeks of the project, it became easier and easier to communicate through videos with the students in Taiwan.

海を隔てたところにいる学生たちが、どんな方法で共同作業を進めたか、ご紹介しましょう。学生同士のコミュニケーションには、Flipgridを使いました。Flipgridは、メンバー間で動画のやり取りができるアプリです。参加者はグループに分かれ、自己紹介や持続可能な観光に関するプレゼンテーションの動画を作成しました。相手の大学生が投稿したビデオを見た後、そのビデオについて質問したり、台湾の学生から受けた質問に答えたりするビデオを作りました。最初は動画制作がなかなか思うように進みませんでしたが、5週間のプロジェクトで経験を積んでいくうちに、簡単に動画でコミュニケーションをとれるようになりました。

What can students learn from this kind of project? Perhaps you are interested in working in the tourism industry in the future. If you participate in a project like this, you can learn about some of the issues that exist in the that industry. Being more aware of these issues will better prepare you to think of solutions or ways of managing these issues.

このようなプロジェクト参加経験から、何を学ぶことができるでしょうか。もし、あなたが将来、観光業界で働くことに興味を持っていたら?このプロジェクトに参加すれば、観光業界の問題点を知ることができます。問題点を深く理解すれば、解決策や対処法を考えられるようになります。

 

Also, working on an online project will give you experience working with online tools. More and more companies are conducting work online, so you might be able to use these skills in the future. Finally, working with students from other countries while you are a university student can prepare you for working with tourists from overseas. So, why not try a COIL program while you are at Setsunan University?

また、オンラインプロジェクトに参加すると、オンラインツールを使った様々な作業を経験できます。オンラインで仕事をする企業が増えてきていますから、就職後にスキルが活かせるかもしれません。最後に、大学生のうちに海外の学生と一緒に仕事をすることで、海外からの観光客と仕事をする準備ができます。ぜひ、摂南大学在学中に、COILのプログラムを体験してください。

大学内のCOILの例はこちらにも:

https://www.setsunan.ac.jp/english/news/2022036342.html
アメリカのコミュニティカレッジと国際協働オンライン学習(COIL)プロジェクト | 摂南大学 国際学部|オリジナルサイト (setsunan.ac.jp)
米国Berry大学のPu先生によるゲスト講義! | 摂南大学 国際学部|オリジナルサイト (setsunan.ac.jp)

PAGETOP